Covid-19: l’impacte de la pandèmia en 3 àrees TIC

En termes generals, la pandèmia ha tingut un gran impacte en els entorns de les TIC de tres maneres, segons Welch:

  • Els límits de la xarxa s’estan desdibuixant. Això ja estava succeint, però la pandèmia per COVID-19 ha reforçat sobtadament aquest procés. “Els límits de la xarxa ja no s’aturen a les parets de l’empresa. Els usuaris són la nova frontera. Per tant, els partners han de centrar la seva atenció en la seguretat dels usuaris, siguin on siguin “, explica Welch.
  • Les transaccions entre l’empresa i el client es veuen afectades. “Moltes empreses van haver de tancar les seves portes i continuar en línia. Van haver de accelerar els plans d’expansió de les seves activitats de comerç electrònic. Això, al seu torn, vol dir que han de tenir en compte els nous reptes que es presenten en el processament de dades, per exemple, a causa de les normes de protecció de dades (GDPR).
  • Un tercer element és la forma en què els ciberdelinqüents abusen de la situació. “Estem veient un augment global de l’frau per desocupació, en què es van robar números personals i es van utilitzar indegudament per obtenir il · legalment beneficis a nom d’una altra persona. En general, l’enginyeria social i el phishing són, lamentablement, també més eficaços. La gent està cansada, espantada i s’enfada, el que la fa més vulnerable “.